יועץ נישואין

 הכוונה וכלים פרקטיים לזוגיות בריאה

קשיים, מי מאיתנו לא חווה אותם? אנו חווים במהלך חיינו קשיים אישיים, קשיים תעסוקתיים, קשיים הוריים ולכן, בלתי נמנע שנחווה אותם לעיתים גם בתחום הזוגי. ביכולתו של יועץ נישואין מנוסה לסייע לזוג במציאת הדרך הנכונה והיעילה עבורו הזוג לקדם את פתרון המשבר, לגשר על מחלוקות ולתקשר אחד עם השני בצורה טובה יותר. שגרת היום יום, אירועי חיים מורכבים ואי הסכמות מהותיות שייתכן וצצו במרוץ השנים או שהיו תמיד חלק ממערכת היחסים אך התבטאו הרבה פחות עשויים לשחוק את הרעננות במערכת היחסים ולהוביל לפנייה לייעוץ זוגי.

מהם הגורמים המשפיעים על הצלחת הטיפול אצל יועץ נישואין?  

  • רצון משותף של שני בני הזוג לשפר את הזוגיות – כשאחד מבני הזוג כבר החליט כי ברצונו להיפרד או כי הצלת הזוגיות מבחינתו היא צעד חסר סיכוי, הסבירות להצלחה מסחררת בתהליך פוחתת משמעותית.
  • תזמון הפנייה – פנייה אל יועץ נישואין כשמזהים דפוסי תקשורת לא יעילים, קשיים בהתמודדות עם משברים או ריחוק זוגי עוד בתחילתם תסייע בצורה טובה יותר לבני הזוג לשפר את הקשר הזוגי. פנייה לעזרה מקצועית כאשר אתם במצב של זוגיות במשבר ארוך שנים תהיה יעילה הרבה פחות.
  • קשיים נפשיים או התנהגותיים מהם סובל אחד מבני הזוג – במידה ומופיעה התנהגות אלימה מצד אחד מבני הזוג, קשיים בעקבות מצב נפשי או בעיית התמכרות, יעילות הטיפול הזוגי הופכת למוטלת בספק. כשבעיה אקוטית ממנה סובל אחד מבני הזוג דורשת מענה טיפולי אך נותרת לא פתורה, היא משפיעה לרעה על התנהלות היחסים הזוגיים ויש לתת עליה את הדעת.
  • הכשרתו וניסיונו של יועץ נישואין – הכשרה מספקת שתסייע ביצירת דפוסים יעילים שיקדמו זוגיות בריאה מהווה תנאי הכרחי לבחירה נכונה של איש מקצוע לטיפול במשבר בזוגיות. ניסיון מספק, השכלה פורמלית הם פרמטרים שחשוב לבחון ויש בכוחם להשפיע רבות על הצלחתו של הזוג בהתמודדות עם משבר בזוגיות.

טיפים לבחירה נכונה של יועץ נישואין

מטפלים רבים מציעים את שירותיהם המקצועיים וניסיונם על מנת לסייע בטיפול בתקופות משבר. יועץ נישואין מתמחה במשברים זוגיים ובטיפול ושיפור הדינמיקה הזוגית הייחודית. מלבד הכשרה רלוונטית, ניסיון בתחום, ישנם פרמטרים נוספים אותם כדאי לבחון על מנת לבחור בצורה נכונה באיש המקצוע הנכון עבורכם:

  • מיקום גאוגרפי – שמעתם מחמאות אינספור על הצלחותיו של יועץ נישואין מנוסה, גמלה בליבכם ההחלטה שהוא האחד שיסייע לכם בתהליך לשיפור הזוגיות! רגע לפני שאתם משריינים מועד אתם מגלים כי יועץ הנישואין נמצא במרחק נסיעה של כשעה מכם… מרחק הוא בהחלט פרמטר שיש לקחת בחשבון. נסיעה מתישה עשויה להשפיע על ההתמדה בהגעה אל הייעוץ. באותה נשימה חשוב לומר כי יועץ נישואין שממוקדם 5 דקות הליכה ממקום מגוריכם, לא בהכרח יהיה האדם המתאים ביותר עבורכם.
  • המלצות – נכון, לא תמיד פשוט לקבל המלצות על יועץ נישואין מוצלח, זוגות רבים עדיין מעדיפים להסתיר את העובדה כי הם נעזרים בייעוץ מקצועי על מנת לשפר את הזוגיות או להתמודד עם קשיים זוגיים. במידה ומכר משתף אתכם בייעוץ זוגי מוצלח שקיבל, הבנת התהליך, שלבי הייעוץ והמלצות אישיות, יוכלו לסייע רבות בתהליך הבחירה. במידה ולא קיבלתם המלצות ממכרים באופן אישי, חיפוש אינטרנטי מדוקדק, קבלת פרטים אודות התהליך, הכשרת היועץ והמלצות גולשים יוכלו אף הם לסייע.
  • הגישה הטיפולית של היועץ – קיים שוני בין יועץ נישואין אחד למשנהו בגישת הטיפול המובילה את הייעוץ. יש הדוגלים בגישה מעשית העוסקת בפתרון הקשיים של ה"כאן ועכשיו" ואילו אחרים עשויים לדבוק בגישה הנחשבת למזוהה יותר עם הפסיכולוגיה הבוחנת את מקורם של הקשיים וכדומה. רבים הם היועצים היודעים לשלב בין הגישות ומציעים ייעוץ זוגי אינטגרטיבי המציע כלים מדוקטרינות שונות. חשוב להבין מהי עמדתו של המטפל והגישה עימה הוא מזוהה על מנת לוודא התאמה ביניכם.
  • עלויות – יועץ נישואין לא עובד בשיטת "זבנג וגמרנו", הליך הייעוץ מורכב מסדרת מפגשים ועל מנת לקדם תהליך נכון, יש להתמיד בהגעה אל המפגשים שנקבעו. עלותו של כל מפגש משתנה בהתאם לתמחור האישי של היועץ. יש לקחת בחשבון את היכולת שלכם לעמוד בעלויות הטיפול, אך אל לכם לבחור מטפל רק בהסתמך על מחירו הנמוך ולהתעלם מבחינה של איכות השכלתו, ניסיונו, מיקומו ועוד.
תוכן עניינים